logo PSP klub koloběhu Plzeň

• Houbový guláš (maso na houbách)+rýže

Ubytování:

• Sobota 30. 6.–neděle 1. 7. „stanování“ u Kremrole
  • Neděle 1. 7.–čtvrtek 5. 7. Pernink (ubytovna ZČU)
  • Čtvrtek 5. 7.–pondělí 9 7. Vejprty (místní pošta)

1. den – sobota 30. 6. 2001

kh02.jpgSraz na nádraží byl mezi 5.30–5.45, takže se první účastníci potkali před nádražní budovou v 5.50, ostatní dorazili do 6 hodin. Cesta ve vlaku tradičně probíhala ve znamení svačiny a tlachání. Než jsme se nadáli, byli jsme v Kynžvartu a museli nakousané svačinky uklidit a vystoupit. Čekal nás dlouhý a náročný výstup, na který bylo třeba se náležitě posilnit. Nejvhodnější je samozřejmě iontový vitamínový nápoj „G“. Po návštěvě místních potravin jsme vyrazili směrem na Kladskou. Koloběžky se vezly autem (doprovodné vozidlo), abychom ušetřili za vlak. Na kopci před sjezdem do Kladské jsme se převlékli do „něčeho pohodlnějšího“, protože jsme se „ostrým“ výstupem pěkně zahřáli. Potom jsme nasedli na mašiny a frčeli do hospody, kde jsme se po roce setkali s pražskou turistickou sekcí, tradičně zastoupenou „Čehylama“. Když jsme si objeli „rybníček“ – naučnou stezku Kladská, vyrazili jsme dál.
kh03.jpgTrasa byla opravdu náročná – tzv. „furt do kopce“. Vedla přes Dolní Lazy, Krásnou Lípu, osadu Bystřička do obce Rovná. To je asi nejošklivější obec v Čechách – jen paneláky, „kulturní“ dům a uprostřed toho původně novinový stánek. Tam ale bylo možno zakoupit pravděpodobně všechno, kromě novin. Sloužil vlastně jako obchodní a kulturní dům, výčep a informační středisko. Naše banda zde vzbudila patřičný rozruch, jelikož jsme se zde asi na hodinu „utábořili“, abychom nabrali síly. Bylo před námi ještě asi 11 km (Podstrání, bývalé město Litrbachy), cílem byla rozhledna na Krásenském vrchu Kremrole. Sjezd do vesnice Krásno byl skoro jediným „zkopcem“ za celý den, ale zato stál za to. Ivan zde udělal rychlostní rekord turistické sekce 76 km/h, který byl překonán až o rok později ve Stachách. V noci nás zastihla krutá vichřice. Někteří z nás ji přečkali v hospodě a ti ostatní jim drželi stany, aby neuletěly.

2. den – neděle 1. 7. 2001

kh09.jpgkh13.jpgRáno jsme ještě v suchu posnídali, za deště sbalili stany, oblékli ponča a sotva jsme vyrazili, přestalo pršet. V Lokti jsme si prohlédli hrad a zašli na oběd. Potom jsme vyrazili podél řeky Ohře až do Karlových Varů a odtud lokálkou do Perninku.

3. den – pondělí 2. 7. 2001

Kolem 10 hodin jsme plni očekávání vyrazili na cestu: Horní Blatná, Nové Hamry, přírodní park Jelení, Rolava – po Rovné druhá nejošklivější obec v Čechách, Rájec, Stříbrná, Kraslice, kde jsme se již ocitli zcela mimo mapu. Naštěstí přispěchal na pomoc ochotný domorodec, který nám potřebnou mapu věnoval jen za to, že si nás a naše stroje mohl vyfotit. A mohli jsme jet dál: Anenské údolí, Rotava, Jindřichovice, Nejdek. Tam většina z nás čekala v pivní „čekárně“ na vlak, zaměstnanci kuchyně byli odvezeni doprovodným vozidlem do Perninku, aby mohli uvařit naše oblíbené jídlo „lepenec“ (vařené brambory, zelí, slanina…hmm). Koloběžky se ze známých důvodů vezly také autem. Trasa nakonec měřila 60 km (návrat kolem 21 hod.), což je na turistickou sekci úctyhodný výkon. Na další den jsme proto zvolili odpočinkovou trasu.

4. den – úterý 3. 7. 2001

Trasa: Pernink, Horní Blatná, naučná stezka Vlčí jámy, Blatenský vrch, Rýžovna, Potůčky-bazén, pivo, občerstvení, nákup na tržnici a návštěva SRN (Johann-Georgenstadt), Na strašidlech, Jelení hora, Horní Blatná, Pernink. Vrátili jsme se kolem 19. hodiny. K večeři byly těstoviny, knedlíky, omáčka „stroganov“ a „maso“. Úryvek z deníku: „Zdeněk s náma dneska nebyl na výletě, protože sháněl maso. Ale stejně ho nesehnal. Měli jsme plátek něčeho růžovýho, a to bylo celkem dobrý.“

5. den – středa 4. 7. 2001

kh35.jpgTrasa: Pernink, Abertamy, Plešivec, odkud byl úžasný sjezd (les, kořeny, kameny, mokré jehličí…), při kterém Filip ztratil tachometr. Než aby ho šel hledat (do kopce!), začal ho oplakávat … a nebyl k utěšení. Až když dojeli poslední opozdilci, Filípkovi se ulevilo-tachometr se našel! (foto KH 35)
Dále trasa vedla kolem dolů Jáchymovské peklo (Rovnost, Svornost, Bratrství, Adam, Eva …), Abertamská křižovatka a Jáchymov, odkud jsme se vyvezli na Klínovec lanovkou a nahoře si dali zaslouženou svačinu. Pokračovali jsme přes Ostrov, Karlovy Vary a vlakem do Perninku. K večeři byly fazole…

6. den – čtvrtek 5. 7. 2001

Den přesunu do třetí nejošklivější obce v Čechách:
Pernink, Abertamy, Hřebečná, Božídarský Špičák, Boží Dar, České Hamry, Vejprty.
Zážitky z cesty byly zcela překonány zážitky z Vejprt: první dojem by se dal popsat slovy: „Jéžišikriste, kam jsme to zas dojeli!!!“. Náměstíčko s ošuntělými, tzv. vybydlenými domy, kdysi možná hezký parčík, zbytky laviček, liduprázdno… V čele náměstíčka stála obrovská zchátralá budova pošty – naše nové bydlení. Vchod byl z temného dvorku za budovou. Ta byla zezadu snad ještě ošklivější… ach jo. Poklesle jsme následovali sympatickou paní pošťačku – správcovou. Nálada celé skupiny se rychle zlepšila, když jsme zjistili, že máme celou budovu jen pro sebe. A to včetně prostorné kuchyně s lednicí, saunou a obrovské společenské místnosti s televizí a hi-fi věží. To vše jen za 50,- Kč/noc. A když nám pak Zdeněk uvařil a my se najedli, byli jsme těmi nejspokojenějšími lidmi na světě.

7. den – pátek 6. 7. 2001

Hezký slunečný den s opalováním v zahradě u hospody (pod Měděncem): Vejprty, Černý potok, vodní nádrž Přísečnice, Měděnec, Mědník, Horní Halže, Kovářská, Vejprty

8. den – sobota 7. 7. 2001

Odpočinkový den: koupání a opalování

9. den – neděle 8. 7. 2001

Slabší část party odjela již ráno zpět do Plzně, ostatní za vydatného deště podnikli ještě výlet do Německa a domů jeli až v pondělí.